Wat vindt u de beste oplossing voor het verbeteren van de bereikbaarheid van het Damcentrum? U kunt kiezen uit zeven combinaties van maatregelen. Elke combinatie heeft andere effecten op geluid, lucht, doorstroming en andere kosten.
Peiling Tot maandag 27 mei kunt u via dit formulier uw voorkeur aangeven voor een van de combinaties.
Uitleg De uitleg per combinatie staat hieronder (door op de afbeelding te klikken, wordt deze vergroot). In deze presentatie en onderstaande filmpjes vindt u uitleg over de verschillende begrippen, zoals selectieve toegang en wachttijden, die belangrijk zijn om de resultaten goed te kunnen interpreteren.
De resultaten van deze online peiling worden eind mei op deze website gepubliceerd. Ook komen ze in de bijlage van het rapport dat burgemeester en wethouders in juni aanbieden aan de gemeenteraad. De gemeenteraad neemt uiteindelijk een besluit.
In onderstaand document staan de resultaten van de peiling. Lees meer over Resultaat online peiling onderzoek bereikbaarheid Damcentrum
In een aantal combinaties van maatregelen komt het begrip selectieve toegang voor. Liever spreken we van een bestemmingsgebied, waar dus vooral bestemmingsverkeer welkom is. De vraag is dan: wat is bestemmingsverkeer? Lees meer over Selectieve toegang, wat is dat?
Gertjan Leeuw van Antea Group legt in 2 filmpjes de opzet van het verkeersonderzoek en de combinaties van maatregelen uit. Lees meer over Filmpjes: uitleg verkeersonderzoek
Dit is dezelfde combinatie als in het onderzoek Benutten zoals Bedoeld. Lees meer over Combinatie 1: Benutten zoals Bedoeld
Het oude bestemmingsgebied komt uit vorige onderzoeken. Het is grofweg het gebied tussen de A4, A12, Westerlookade – Veurselaan en bassischool de Emmaüs. Lees meer over Combinatie 2: Optimalisatie van de huidige situatie + selectieve toegang oude bestemmingsgebied
Let op: Het kleine bestemmingsgebied is het oude gebied, waar indicatief een deel uit is genomen. Lees meer over Combinatie 3: Optimalisatie van huidige situatie + selectieve toegang klein bestemmingsgebied
Dit is de enige variant waarin twee maatregelen zijn toegevoegd om het effect hiervan te bepalen. Deze zijn ook los van elkaar doorgerekend, maar vormen een logische combinatie van maatregelen. Lees meer over Combinatie 4: Eenrichtingsverkeer nieuwe brug en geen verkeerslicht Sluisbrug
Nieuwe brug één richting Leidschendam uit + oplossing aansluiting brug + geen verkeerslicht Sluisbrug + selectieve toegang oud gebied Lees meer over Combinatie 5: Nieuwe brug één richting Leidschendam uit + aanvullende maatregelen
In deze combinatie wordt de capaciteit verhoogd door de aanleg van een extra brug. Daarmee wordt het verkeer meer verspreid over alle drie de bruggen, doordat alle drie de bruggen in twee richtingen kunnen worden gebruikt. Dit leidt in totaal tot meer verkeer door het gebied. Lees meer over Combinatie 6: Nieuwe brug met tweerichtingsverkeer
Door het toepassen van de selectieve toegang mogen minder auto’s door het gebied rijden dan in combinatie 6. Lees meer over Combinatie 7: Nieuwe brug 2-richtingen + selectieve toegang oude bestemmingsgebied + aanvullingen
Telefoon 14 070
Maandag tot en met donderdag 8:30 - 17:00 uur Vrijdag 8:30 - 16:00 uur
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.