De kruispunten met de tramlijnen zijn druk en zorgen ervoor dat naast de tram alle weggebruikers onnodig oponthoud hebben.
Halte Heuvelweg
- De aanpassing aan de halte is onderdeel van het 'Versnellings-programma' van MRDH. Hiervoor zijn subsidies beschikbaar. Deze oplossing is daardoor omvangrijker dan eerst door de Taskforce was ingeschat. In de oorspronkelijke plannen zou het perron worden verlengd richting Weigelia en zou een voetgangersoversteek van de halte naar de Mall worden gerealiseerd
- In het huidige plan wil de HTM de halte verlengen en verplaatsen richting HMC. De voetgangersoversteekplaatsen halverwege de halte komen te vervallen en er kunnen 2 trams tegelijk stoppen. De inschatting van HTM is dat de trams daardoor preciezer volgens dienstregeling rijden
- Tegelijkertijd worden de voetgangersoversteekplaatsen verschoven naar de kruising met de Banninglaan en komt de halte daardoor dichtbij de hoofdingang aan de Banninglaan te liggen. Ook worden extra veiligheidsmaatregelen aangebracht om ongewenst oversteken onmogelijk te maken
- De gemeente wil in overleg met HTM extra aandacht geven aan deze halte omdat deze een belangrijke component is in een aantrekkelijk OV
Halte Weigelia
Deze halte gaat mee in bovenstaand project. De onderliggende ontwerpbeslissingen zijn gemaakt.
Oversteek nabij Gruttolaan
Deze oversteek gaat ook mee in het project. De onderliggende ontwerpbeslissingen zijn gemaakt.